اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در استان کرمان

اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در استان کرمان

اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مزایای اخذ ایزو

ISO_9001_international_standard

1. تمرکز بر روی مشتری : 
سازمان‌ها متکی به مشتریان هستند، بنابراین: 
باید نیازهای مشتری را درک کنند.
باید الزامات مشتری را برآورده سازند.
باید از توقعات مشتری پیشی بگیرند.

2. فراهم نمودن رهبری :
سازمان‌ها متکی بر رهبران هستند، بنابراین:
رهبران باید یک هدفی یگانه در سازمان ایجاد کنند و مسیری که سازمان باید بپیماید را مشخص می‌کنند.
رهبران باید محیطی ایجاد کنند که افراد را برای دستیابی به اهداف سازمان، تشویق کند.

3. درگیر کردن افراد :
سازمان‌ها متکی به افراد هستند، بنابراین:
سازمان‌ها باید درگیر شدن افراد با اهداف را در تمام سطوح تشویق کنند.
سازمان‌ها باید به افراد در استفاده و توسعه از توانایی‌های خود یاری برسانند.

4. استفاده از رویکرد فرآیندگرا :
سازمان‌ها با استفاده از رویکرد فرآیندگرا کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراین:
سازمان‌ها باید از رویکردی فرآیندگرا برای مدیریت فعالیت‌ها و منابع مرتبط با آنها استفاده کنند.

5. اتخاذ یک رویکرد سیستمی :
سازمان‌ها با استفاده از رویکرد سیستمی کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراین:
سازمان‌ها باید فرآیندهای دارای اثر متقابل تعریف نموده و با آنها مانند یک سیستم برخورد کنند.
سازمان‌ها باید از یک رویکرد سیستمی برای مدیریت فرآیندهای دارای اثر متقابل استفاده کنند.

6. تشویق بهبود مستمر :
سازمان‌ها زمانی که به صورت مستمر در جهت بهبود تلاش می‌کنند، کاراتر و بهره‌ورتر خواهند بود. بنابراین:
سازمان‌ها باید تعهد پایداری در جهت بهبود مستمر عملکرد کلی خود داشته باشند.

7. تشخیص حقایق قبل از تصمیم‌گیری :
سازمان‌ها زمانی که تصمیمات خود را براساس حقایق اتخاذ می‌کنند، عملکرد بهتری دارند. بنابراین:
سازمان‌ها باید تصمیمات خود را بر اساس تحلیل اطلاعات و داده‌های واقعی اتخاذ کنند.

8. با تامین‌کنندگان خود کار کنید :
سازمان‌ها برای ارزش‌افرینی به تامین‌کنندگان خود متکی هستند. بنابراین:
سازمان‌ها باید رابطه متقابل و سودمندی با تامین‌کنندگان خود داشته باشند.


چه کسی سود می برد؟

سازمانها برای حفظ موقعیت بازار ملی و بین المللی خود، می بایست با هدف تولید محصول و ارائه خدمات وهمچنین استفاده از فرآیندهای با کیفیت، در بازار رقابت برای بهبود گام بردارند.از این رو برای نیل به این مهم، استفاده از سیستمی مشخص که در عرصه بین المللی بارها مورد استفاده قرار گرفته باشد، توصیه می شود. 


چه چیزی بدست می آید؟

    • تحقق یافتن اهداف سازمان
    • وضوح و شفافیت فرآیندهای داخلی سازمان و استفاده بهینه از موقعیتها
    • جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها
    • بهبود فعالیتها و ارتقاء کارآیی سازمان از بروز عدم انطباق
    • رضایت کارکنان و مشتریان
    • صرفه جویی در هزینه و زمان
    • بهبود مستمر
  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

ISO - International Organization for Standardization

 

 

کدام ایزو مناسب سازمان شماست؟!

 

چگونه و با استفاده از چه ابزاری می توانیم کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین کنیم و آیا نظام و قاعده ای برای این کار وجود دارد؟ احتمالا همگی می دانیم که پاسخ این سوال دراستانداردهای تضمین کیفیت نهفته است. سازمان بین المللی استاندارد برای پاسخ به این نیاز شرکتها، استانداردهای مختلفی را تعریف کرده است. معروفترین این استانداردها ISO 9000 میباشد که موج آن بسیاری از سازمان ها و شرکتها ایرانی را فرا گرفته است. مشخصا استانداردهای ایزو با استانداردهای تضمین کیفیت تفاوت دارد. متاسفانه هنوز بسیاری از مردم و حتی مدیران شرکتهای ما این دو استاندارد را با هم اشتباه میگیرند و مثلا گواهی نامه ایزو 9000 را نشان از کیفیت محصول می دانند. 

تفاوت این استانداردهای « تضمین کیفیت » با استانداردهای « کیفیت محصول » به نوع نگاه ما به کیفیت از دیدگاه کل شرکت و محصول مربوط می شود. استانداردهای محصول معمولا حداقل مشخصه های فنی لازم برای کیفیت محصول را بیان می کنند. اما استانداردهای تضمین کیفیت حداقل الزامات کیفی لازم در همه ابعاد شرکت و فرایندهای آن را نشان می دهند. برای مثال استاندارد محصول مشخص می کند که محصول ما از نظر استحکام، دوام، ابعاد، اندازه و غیره باید چه مشخصاتی را داشته باشد تا حداقل کیفیت قابل قبول را داشته باشد. اما استاندارد تضمین کیفیت هیچ گونه مشخصات خاصی را برای محصول بیان نمی کند، بلکه فقط تاکید می کند که عوامل تاثیرگذار بر کیفیت باید از طریق فرآیندهای مختلف مثل تولید ، طراحی و خرید کنترل شوند.

به جز استاندارد ایزو 9000 استانداردهای مفید و مشهور دیگری توسط سازمان جهانی استاندارد تدوین شده است که مهمترین آنها عبارتند از :

    • استاندارد ایزو 14000 : استاندارد کیفیت محیط زیست
    • استاندارد ایزو 16949 : استاندارد تضمین کیفیت صنایع خودرو سازی
    • استاندارد ایزو 17799 : استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات
    • استاندارد OHSAS 18000 : استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت کار

در این جا به معرفی تعدادی از این استانداردها می پردازیم: 

IMS سیستم مدیریت یکپارچه

OHSAS 1001 : 2007 استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

ISO 9001 : 2008 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت 

ISO14001:2004 استاندارد  سیستم مدیریت محیط زیست

ISO 10002 : 2004 استاندارد سیستم رضایت مندی مشتریان

ISO 22000 : 2005 استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مواد غذایی

ISO 13485:2003 استاندارد سیستم مدیریت تجهیزات پزشکی

ISO/ TS 16949:2009 استاندارد سیستم مدیریت صنایع خودرو سازی

ISO 17025:2005 استاندارد سیستم مدیریت آزمایشگاه

ISO / TS 29001:2010 استاندارد سیستم مدیریت صنایع نفت,گاز و پتروشیمی

ISO 27001:2005 استاندارد سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

ISO 10006 : 2003 استاندارد مدیریت کیفیت در پروژه‌ها

ISO 17020:1998 استاندارد سیستم مدیریت صلاحیت سازمانهای بازرسی

ISO 50001:2011 استاندارد سیستم مدیریت انرژی

ISO 10015:1999 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت آموزش

ISO 15189 : 2007 استاندارد خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی

ISO 1765 : 1986 استاندارد فرش ماشینی

ISO 12944-5 : 2007 استاندارد رنگ و روغن جلا

ISO 12647 : 2004 استاندارد صنعت چاپ

ISO 3632:2011 استاندارد زعفران و ادویه

ISO 16050:2003 استاندارد آجیل و خشکبار

ISO 6820:1985 استاندارد نان

ISO 9202:1991 استاندارد جواهرات, طلا و نقره

ISO8561 - IEC 60335-1 استاندارد تولید انواع یخچال و فریزر خانگی

HACCP استاندارد آمریکایی سلامت غذا

Halal تطابق مواد غذایی با الزامات قوانین اسلامی

CE استاندارد محصول در اروپا , تطابق محصول با الزامات اتحادیه اروپا

EFOM گواهینامه تعالی سازمانی

E-Mark استاندارد وسایل نقلیه در اروپا

HSE-MS سیستم مدیریت ایمنی - بهداشت - محیط زیست

QS 9000 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در صنایع خودروسازی

GMP عملکرد خوب در تولید

GDP عملکرد خوب در توزیع و پخش

GLP عملکرد خوب آزمایشگاهی

Global GAP استاندارد محصولات باغی و کشاورزی

SA 8000 مدیریت حفظ حقوق کارکنان و تولید کالا طبق مسائل اجتماعی و اخلاقی

DIN EN 676:2008 استاندارد مشعل‌های گازسوز

EN 9100 استاندارد مدیریت هوا فضا

5S استاندارد آراستگی سازمان

6 Sigma استاندارد سیستم توسعه و گسترش متدهای مدیریتی و تحول سازمانی

COC - Certificate of Conformity گواهینامه انطباق با استانداردهای بین المللی

 

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

 

ایزو چیست

ایزو چیست ؟!

ایزو مجموعه ای از توسعه دهنده استانداردها می باشد که به معنی شفاف سازی کلیه فعالیت های خدماتی و تولیدی است. بطوریکه برای تولید کننده و مصرف کننده تمام مراحل انجام کار مشخص باشد.با دقت بر بسته بندی کالای خریداری شده ویا تبلیغات شرکتهای خدماتی ممکن است علامت یا علایمی مانند آرم استاندارد ایران، CE، ISO 9001:2000، ISO 14001:2004، OHSAS 18000، HACCP یا …رامشاهدهکنید.هرکدام ازاین علایم نشان دهنده پیامی هستند که در این کاتالوگ به شماری از آنها اشاره میشود.

در سالهای اخیر میزان توجه به استانداردهای کیفی رشد زیادی داشته که این امر توجه شرکتها به امر کیفیت در خدمات و تولیدات را میرساند.آمارها نشان می دهد که در سال 2011 نسبت به سال ماقبل خود رشدی 4 درصدی در تعداد صدور گواهینامه ها وجود داشته است. آمارها نشان میدهد از مزایای استقرار و ثبت سیستمهای مدیریت کیفیت در شرکتها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

83% بهبود کنترل مدیریت گزارش
70% بهبود واقعی در ارائه خدمات به مشتریان
64% موفقیت در انعقاد قرارداد فروش و ارائه خدمات 
48% افزایش سهم بازار

در حال حاضر در بین شرکتهای مختلف در داخل کشور ثبت گواهینامه های ISO به عنوان یک نیازمندی بدیهی جهت حفظ توانایی رقابت و کیفیت محصول و رعایت قوانین و مقررات دولتی به شمار می آید.

مزایای ایزو برای سازمانها

تحقق یافتن اهداف سازمان 
اعتبار سازمان و وجهه معتبر آن در عرصه رقابتی 
وضوح و شفافیت فرآیندهای داخلی سازمان و استفاده بهینه از موقعیتها 
جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها 
جلوگیری و پیشگیرانه عمل نمودن به جای اصلاح خطاها 
بهبود فعالیتها و ارتقاء کارآیی سازمان از بروز عدم انطباق 
رضایت کارکنان و مشتریان 
صرفه جویی در هزینه و زمان
بهبود مستمر

  • شرکت هادیان توسعه فردا