ایزو 10004(سنجش رضایت مشتری )
این استاندارد طبق ضوابط و مقررات بین المللی جهت مدیریت و برنامه ریزی رضایتمندی مشتریان میباشد.
ایزو 10004 جهت رضایتمندی بیشتر، مشتریان را در خصوص طرح، برنامه ریزی و اجرا راهنمایی میکند.
همچنین این استاندارد از طریق طبقه بندی نیازهای مشتریان ،باعث حرکت مجموعه گواهی گیرنده ها به سمت مشتری مداری میگردد.
ایزو 10004 جهت بهره مندی مجموعه ها صرف نظر از حوزه فعالیت ،وسعت ونوع محصول آنها می باشد و اغلب قواعد آن جهت افزایش رضایت مشتری ها از مجموعه میباشد.
استاندارد 10004 مفاد قرارداد،پیمانها وقوانین مدون مجموعه ها را تغییر نمیدهد وصرفا انها را در جهت رضایت مشتریان راهنمایی و سوق میدهد.
اخذ ایزو 10004:2012 ISO به این مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را قبول کرده است که طی این توافق هرگونه اندازه گیری و سنجش میزان رضایت مشتری را قبول کرده است و کل سیستم سازمان یا شرکت یا حتی خدمات را بر پایه رضایت مشتری بنا نهاده است .در این گواهینامه سنجش رضایت مشتری باعث افزایش اعتبار سازمان خواهد شد.
- ۹۷/۰۳/۰۵