ایزو10002
این استاندارد دستورالعملهایی برای استقرار سیستم مدیریت شکایات ارائه داده و در شناسایی شکایات، علت آنها و رفع آنها به شما کمک میکند. این استاندارد به شناسایی زمینههای بهبود تجارت شما و رفع علت شکایات کمک میکند. این استاندارد، کنترلها و فرایندهای کارآمد برای رسیدگی به شکایات مشتریان را مشخص کرده و تضمین میکند که مشتریان بیشتری از خدمات شما رضایت داشته باشند.
مزایای مدیریت شکایات مشتری
• دستیابی به کارایی عملیاتی برای شناسایی روند و علل شکایات
• حل مشکلات با استفاده از رویکرد مشتری مداری
• درگیر کردن کارکنان با فرصتهای آموزش خدمات مشتری جدید
اخذ ایزو ISO 10002:2014به این مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را قبول کرده است که طی این توافق تمامی شرایط مربوط به رسیدگی به شکایات مشتریان از محصولات آن سازمان یا شرکت مورد بررسی قرار می گیرد .پس با این گواهینامه می توان گفت که مشتری با خیال راحت می تواند خرید خود را انجام دهد و در ضمن این موضوع باعث افزایش فروش و سود آوری آن سازمان خواهد شد.
- ۹۷/۰۲/۱۰